Have sun! Nytt utseende, ny slogan

IBC SOLAR firar 40 år med en ny visuell identitet och slogan som visas upp på Intersolar, Europas största mässa för solel.

IBC SOLAR AG grundades 1982 av Udo Möhrstedt. Han hade en idé om att använda solenergi för att generera el och lagra den. Nu firar bolaget 40 år med en ny visuell identitet och slogan som visas upp på Intersolar, Europas största mässa för solel.

Intersolarpågår just nu på mässan i München och IBC SOLAR hittar du i monter A4.470 och A4.670.

Se filmen om IBC SOLAR och alla nyheter som visas upp på Intersolar 
 

IBC SOLAR ompositionerar sig strategiskt och kommunikativt. Med en ny slogan visar IBC SOLAR att vi är en pålitlig partner för bekymmersfri användning av solenergi.

Den nya företagsdesignen är tydlig och fokuserad och följer principen "less is more". Det visar på  självförtroende, modernitet och är framåtblickande. Med enkel typografi, reducerade designelement och gott om vitt utrymme som drar fokus till det relevanta innehållet. Fotografi och bildspråk är medvetet autentiska, så att så många som möjligt känner att de tilltalas.


Läs hela pressmeddelandet